همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

وبلاگ نویسی در ایران

وبلاگ نویسی یکی از کارهای روزمره مردم بیشتر دنیاست.

سعی می شود که با وبلاگ نویسی، همدیگر را از اتفاقات روزانه خود، عقاید و نظرات خود و ... آگاه کنند. خاطره نویسی، شعر و داستانهای شخصی و .... همگی از این دست هستند. برای برخی همچون خوانندگان و بازیگران، اعلام برنامه و بیوگرافی و ... نیز هست.

اما در ایران همه چیز معکوس است. وبلاگ نویسی در ایران به معنی سرگرمی است و تا جایی که امکان داشته باشد، منبع کسب درآمد!!! درآمدی که شاید هیچگاه به دست مدیران وبلاگ نرسد!! نه از آن جهت که پورسانتی از سوی سایتهای مختلف پرداخت نمی شود! بلکه از آن جهت که شاید سالها طول بکشد تا به کف درخواست پورسانت برسند.

بیشتر مطالب در بسیاری از وبلاگها، کپی شده از وبلاگ یا وب سایت دیگر است. کسی در ایران به آن صورت عقیده اش را نمی نویسد! چرا بسیاری اصلاً عقیده ای ندارند! تحلیلی ندارند و هر چه که هست، تحلیل و عقیده ی دیگران است که برای آنکه برخی خود را روشنفکر نشان دهند، آن را با کمی تغییر بنام خود ثبت می کنند.

دانلود آهنگ و فیلم و نرم افزار هم دیگر انتهای کار وبلاگ نویسی است که غالباً آن هم از سایتهایی که خودشان اقدام به دزدیدن کرده اند، می دزدند و لقب شاه دزد را برای خود به ارمغان می آورند.

الباقی هم که در فیس بوک به دنبال خوشگذرانی هستند و کمی با چاشنی حرفهای تکراری که با لایک همراه است، روزگار می گذرانند!!!

به راستی آیا در کشور ما، کسی در اندیشه کشف و ابتکار نیست؟!!

شما را بخدا نگویید که مسئولان به ذهن خلاقتان اهمیت نمی دهند! دیگر وبلاگ نویسی که نیاز به اهمیت دادن مسئولان ندارد. کمی کوشا باشید.

من هم در این میان حکایتی دارم!!! چند ماه هیچ ننوشتم و اکنون در آذرماه به طور ناگهانی تا اینجا بیش از 8مطلب را نگارش کردم. برای خودم جای تعجب دارد!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد