همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

غزه زیر آتش، چه باید کرد؟

حملات هوایی رژیم صهیونیستی، از روز چهارشنبه 25آذرماه 91، دوباره آغاز شده است.

تا زمان نگارش مطلب، 17شهید در غزه و 4کشته از رژیم صهیونیستی، تمام چیزهایی بوده است که ماحصل این درگیریها بوده است.

نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی هم آماده شده است که به غزه یورش ببرد.

اما نکته جالب توجه آن است که موشکهای حماس و جهاد اسلامی، تا تل آویو هم رسیده و حتی خبرهایی هم مبنی بر رسیدن موشکهای حماس تا بندریافا که در شمال تل آویو قرار دارد نیز رسیده است. در حالیکه حماس این موشکها را تولید خود این جنبش می داند، رژیم صهیونیستی معتقد است که این موشکها همان فجر-5 ساخت ایران است! مردم جنوب اسرائیل هم به سمت شمال این کشور در حال کوچ هستند.

اینها خبرهایی بود که تا این لحظه مخابره شده است. اما اگر همچنان این جنگ ادامه پیدا کند چه خواهد شد؟!

حماس در دومین روز اعلام کرده است که آتش بس را نخواهد پذیرفت. این همان چیزی است که مدتها بود منتظرش بودیم. نابودی کامل اسرائیل!

می دانید که اسرائیل یک کشور مهاجر است. مردم این کشور از یهودیانی با ملیت مختلف تشکیل شده است. در جنگ 33روزه لبنان، وقتی که قدرت حزب الله به رخ اسرائیل کشیده شد، برخلاف مهاجرت همه ساله یهودیان به سرزمینهای اشغالی، موج منفی این مهاجرتها به سرزمینهای مادری در این کشور دست ساز، رخ داد که دولتمردان آن را وادار کرد که با زور جلوی این مهاجرتها را بگیرند.

اکنون وقت آن فرا رسیده است که اسرائیل را به طور کامل از صفحه روزگار محو نماییم.

اما به یاد داشته باشیم که ما نمی توانیم و نباید در جنگی مستقیم با اسرائیل و یا هر کشوری وارد شویم. چرا که سالهاست که سعی در آن داریم که ایران را کشوری امن نشان دهیم تا از این طریق، به جذب سرمایه و توریست بپردازیم؛ و البته در این میان هم نباید از یاد برد که این توانایی در ما موجود است که میتوانیم به تنهایی اسرائیل را از صفحه روزگار محو نماییم.

اما سالهاست که در حال سرمایه گذاری بر روی حماس و حزب الله به صورت مستقیم و غیرمستقیم هستیم. حماس که به خودی خود درگیر چنین جنگی شده است. اما وقت آن فرا رسیده با توجه به مهاجرت ساکنین جنوبی سرزمینهای اشغالی به شمال این کشور، حزب الله لبنان هم وارد جنگ شده و شمال این کشور را آماج حملات خود قرار دهد تا امنیت به طور کامل در اسرائیل از بین برود. بدین ترتیب اگر ساکنین سرزمینهای اشغالی جان سالم از این معرکه و مهلکه بدر ببرند، مطمئناً موج منفی مهاجرتها به سرزمینهای اشغالی دوباره از سر گرفته می شود و اسرائیل بدون جمعیت یعنی هیچ!

عید قربان

عید قربان مبارک

عیدی که گذشت، بعد از عیدغدیرخم و همپا با عیدفطر، از بزرگترین اعیاد اسلامی است.

رسم و رسومی برای مسلمانان از حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) بجا مانده است که متأسفانه در این چند سال اخیر که به شخصه به آن توجه کرده ام، دچار تحریف و تغییر شده است.

بسیاری بر این باورند که قربانی، یعنی ریختن خون گاو و گوسفند!!!! در حالیکه اصلاً به اصل ماجرا توجه نکرده اند؛ و جالب است که پس از ذبح حیوان، بهترین قسمتهای گوشت آن را برای خود و اعضای فامیل جدا می کنند!!!

این نوع ذبح اصلاً قربانی محسوب نمی شود و کسانیکه نذر کرده اند، به هیچ عنوان نذر خود را نیز ادا نکرده اند. حتی اگر در روز عید قربان هم نباشد و برای ادای نذر در روزهای مختلف سال هم صورت گیرد، قربانی به حساب نمی آید.

ذبح زمانی قربانی محسوب می شود که گوشت آن تا ذره ی آخر، به مستمند و فقیر برسد. اگر صاحب نذر، خود مستمند است، که نیازی به ادای نذر تا زمان مستطیع شدن، نیست؛ و اگر دارا است، که حق استفاده از کوچکترین ذره آن را برای خود و خانواده اش ندارد.

بنابراین لطف فرموده به دوستان و آشنایان و اهل فامیل برسانید که نذورات در میان فامیل در صورت مستطیع بودن، اعتباری ندارد. فلسفه قربانی برای رضای خدا، کشتن حیوان بی زبان نیست. بلکه گرفتن دست فقرا و مستمندان است؛ همانطور که یکی از دلایل روزه گرفتن شناخت زمان گرسنگی فقرا است.