همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

بالاخره GEM تعطیل شد

بالاخره پس از مدتها، درگیری و بالا و پایین رفتن مدیران شبکه های GEM GROUP و فارسی1، پس از تعطیلی رسمی شبکه زمزمه، شبکه های GEM GROUP هم تعطیل شد تا خیال مدیران فرهنگی راحت شود. اما در این میان نباید از یاد برد که اتفاقات زیادی افتاد!

هر چند برخلاف شبکه ی فارسی1 که با فشار زیاد پارازیت از هاتبرد کوچ کرد، این دفعه به دلایل نامشخصی که حتی «سعید کریمیان» مدیر شبکه های GEM GROUP به درستی اعلام نکرده، تعطیل شد.

از آن جمله که فشارها بر اعراب برای ماهواره یاه ست بالا بود. برخی از دوستان از شبکه  GEM TV به ماهواره هاتبرد شکایت کردند و ... و در این میان آنچه که از صحبتهای سعید کریمیان برداشت شد، این بود که جمهوری اسلامی در تعطیلی این شبکه نقشی نداشته است. اما وی در مصاحبه های گوناگون، قطع شبکه های GEM GROUP را بی ارتباط با ارتباط وی با سازمان مجاهدین خلق(منافقین کوردل) ندانسته است. افشاگریهایی که سلطنت طلبانی همچون شهرام همایون مدیر و مجری شبکه کانال یک و مدیران ارشد شبکه من و تو به راه انداختند. او همچنین از فشار این افراد برای تعطیلی شبکه های GEM GROUP نیز پرده برداشته است.

اما در این میان مسئله ای که ذهن را درگیر خود می کند، این است که سعید کریمیان چندی پیش مجوزی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده بود تا شبکه ایرانیان را راه اندازی نماید. شبکه ای که با اجرای رضا رشیدپور نیز همراه بود و برنامه هایی تقریباً مناسب برای همه ایرانیان پخش می کرد. و البته برخی از سریالهایی که از شبکه صهیونیستی فارسی1 پخش شده بود نیز از این شبکه با همان دوبله فارسی1 پخش گردید. از جمله می توان به چند سریال کره ای اشاره کرد. اکنون زمان آن رسیده است که مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد پاسخ دهند که چگونه برای شخصی که سه سال در پادگان اشرف مستقر بوده و ارتباطش با منافقین کوردل که دستانشان به خون هزاران ایرانی آلوده است، مجوزی را برای شبکه ماهواره ای صادر نمودند؟!
آیا قبل از اینکه مجوز برای چنین شبکه ای صادر شود، درباره سوابق این فرد هیچگونه بررسی و تحقیق به عمل نیامده بود؟!!

بازداشت دوبلورهای سریال حریم سلطان

چندی پیش سینما پرس خبر از بازداشت دوبلورهای سریال حریم سلطان در تهران داده بود. مهم نیست که اینها بازداشت شده اند. کاری برخلاف قانون انجام داده اند و باید بازداشت میشدند. اما مهم این است که چرا این افراد در یک استودیوی زیرزمینی، اقدام به چنین کاری کرده اند؟

سالهاست که می گوییم که نکنید کاری را که جوانان از آرزوهای خود که می تواند هم قانونی باشد و هم شایسته دست بکشند. متأسفانه در حالیکه بستر برای ورود جوانان به عرصه های مختلف هنری و ورزشی، بسیار مناسب است، اما همچنان برخی از راههای ورود، بسته است.

امکان ایجاد اشتغال در حالی در کشور، با مشکل برخورد کرده است که ما خود نیز برخی راههای ممکن را بسته ایم. در این چندساله تلاش کردیم که برخی از راهها را بازگو کنیم. از تفریحات مردم بگوییم، از مشاغلی که می تواند ایجاد شود، ولی گوش شنوایی وجود نداشت.

یکی از این موارد شبکه های تلویزیونی بود. در دنیایی که امروزه رقابت حرف اصلی را می زند، هنوز صدا و سیما نتوانسته است که برنامه هایی را بصورت مداوم پخش نماید که رقابت بسیار خوبی با ماهواره داشته باشد. از طرفی جوانانی هستند که هنوز نتوانسته اند استعداد خود را در شبکه ای پویا نمایند.

ادامه مطلب ...