همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

لبنان و کمکهای ما!

هنوز برای موضوع کمکهای مالی ما به دولتهای دوست، در میان افکار عمومی ایرانیان کشمکش وجود دارد. هر از گاهی ایمیل هایی به دست می رسد که یا نشاندهنده ناآگاهی است و یا اینکه با قصد و غرض قبلی اقدام به انتشار چنین ایمیلهایی می کنند.

متأسفانه در میان این کشمکش ها هم، دشمن برای آنکه جبهه را خالی کند، هر روز از طریق جنگ نرم، آتش این موضوع را شعله ور می کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد.

چرا کمک می کنیم؟

صدها بار این موضوع در گوش ما پیچیده است که وقتی که ما خودمان در داخل با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم، آیا این کمکهای مالی به دیگر کشورهای دوست  همسایه و یا گروههای حامی  جمهوری اسلامی صحیح است؟ و یا اصلاً آیا چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام نمی شود؟!

نگاهی به سخنان مقامات طراز اول کشورهای دشمن همچون اسرائیل و آمریکا، نشان می دهد که اگر فقط چند دقیقه آنها را به حال خودشان رها کنیم، مسلماً به ایران حمله خواهند کرد.

برای این موضوع نگاهی به جنگ 8ساله ایران و عراق بیاندازید! در مدت دفاع مقدس، ایران بیش از نیمی از داشته هایش را از دست داد، سرمایه گذاری خارجی بخاطر جنگ به صفر رسید، بیکاری هم به اوج خود رسید، اما چون درگیر جنگ تحمیلی بودیم، به چشممان نیامد. ولی اکنون آن را به خوبی احساس می کنیم.

اکنون خط مقدم ما، لبنان است. کمک مبلغ 250میلیون دلاری سالانه می تواند از ضرر سالانه بیش از یک میلیارد دلار جلوگیری کند. چرا که یک حمله و یا یک موشک، می تواند از توریست گرفته تا سرمایه های خارجی را از این کشور فراری دهد.

این موضوع کمک های مالی، فقط به ایران مربوط نمی شود. ایالات متحده آمریکا با تمام ورشکستگی های اقتصادی که در این چند سال گریبان آنها را گرفته و شاید باعث شده درصد بیکاری و فقر این کشور از ایران نیز بیشتر شده باشد، لیکن باز هم برای حفظ منافع خود، به کشورهای مختلف که با آمریکا مراوده های سیاسی دارند، کمک مالی می کند.

باید درک کرد که هر کاری دلیلی دارد و اکنون دلیل کمکهای مالی ما به لبنان مشخص است.

بدانیم که این کمکهای مالی باعث شده است که آمریکا و متحدانش که همیشه معتقد به این موضوع بوده اند باید جنگ را به زمین حریف بکشانیم، اکنون از بابت این موضوع دچار مشکل شده اند. چرا که جنگ به جای آنکه در زمین ما انجام شود، در زمین آنان برپا شده است. از این رو بهتر دیده اند که برای حل این مشکل اساسی و کشاندن جنگ به داخل ایران، ابتدا حنگ نرم را راه اندازی کنند. بدین مضون که با تحریک افکار عمومی، به دنبال کم کردن و یا قطع کردن کمکهای مالی ایران به لبنان هستند تا بتوانند حزب الله لبنان را از میان بردارند و دوباره یوغ بردگی و بندگی به گردن ما بیاندازند.

عشق پاره

دگر شور و نوایی در سرم نیست

خدایی تازه دیگر در برم نیست

من و یک لقمه نان و عشق پاره

منم یک آسمان ماه و ستاره

منم ابری، منم تنها، منم برف

من و یک سینه پر درد و پرحرف

من و یک کهکشان راه شیری

من و یک عشق پاره سر به زیری

منم دنباله ای از موج جوشان

منم یک قطره دریا در بیابان
منم خشکیده ای از موج ایمان
منم تشنه، منم محتاج باران
به یاد لحظه تنها نشینی
برای غربت رسوا نشینی
به عمق ریشه ام زخم شما هست
به عمق سینه ام مرحم کجا هست؟
کمی در آشیان من خبر نیست
همانجا هم خبر از یک سفر نیست
«سفر خود رنج بی اندازه ام شد
شریک لحظه های تازه ام شد»1
سفر خود غربت طول و دراز است
برای عاشقانه ها نیاز است
نیاز از سر درد و جدایی
نیازی در هجوم بی خدایی
مرا دیگر توان صحبتی نیست
مرا با باد و باران صحبتی نیست
مرا در شهر غربت جا گذارید
مرا با غصه ها تنها گذارید

آذرماه 1380

1- تک بیت از محمد علی نیکومنش

اشعار من

قصد نداشتم که از اشعارم در این وبلاگ استفاده کنم. اما دیدم که بهتر است برای نگهداری آنها، آنها را در جایی نشر دهم.

به همین دلیل از ین پس هر از گاهی شعرها و طرحهای قدیمی و جدیدم را به وبلاگ شخصی ام اضافه خواهم کرد.