همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

شبکه ماهواره ای شیعی با پول سازمان سیا!!!!

بعضی وقتها که بیکار می شوی، دوست داری به همه جا سر بزنی! امروز من هم بیکار بودم که به سایت جهان نیوز سر زدم!! تیتری جالب به چشمم خورد! «شبکه ماهواره‌ای شیعی با حمایت آمریکا!» داشتم شاخ در می آوردم! هر چه به مغزم فشار آوردم، متوجه نشدم که کدام شبکه مدنظر است! گفتم مطلب را بخوانم؛ شاید چیزی دستگیرم شد. پس مطلب را هم خواندم. از قول حجت الاسلام نبوی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه این سخن منتشر شده و وی اعلام کرده که اسنادش هم فاش شده است. مانده بودم که چگونه می تواند این سخن حقیقت داشته باشد؟ مسلماً شخصی با مقام معنوی و حوزوی دروغ نمی گوید، اما من که هر چه فکر میکنم متوجه نمی شوم. بهتر است برای شناسایی شبکه های مذهبی شیعی، آنها را با هم مرور کنیم.

۱- شبکه سلام: اولین و قدیمیترین شبکه ی مذهبی ماهواره که حجت الاسلام هدایتی، مدیریت آن را به عهده دارد. محتوای برخی از سخنان حاج آقا هدایتی نشان می دهد که ایشان با جمهوری اسلامی رابطه خوبی ندارند. اما آنچنان که به نظر می آید، برنامه های مذهبی این شبکه مورد حمایت مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی سید صادق شیرازی است و یا اینکه مدیریت این شبکه خود را با برنامه هایی همچون پخش مستقیم درس خارج آیت الله شیرازی مورد تأیید ایشان نشان میدهد. اما به هر ترتیب،  همیشه 6 این شبکه گرو 7 آن است! شاهد بر این مدعا، کمک خواستن این شبکه از بینندگان، برای پرداخت هزینه های آن است که هر ماه می توانید، مبلغ باقی مانده را در زیرنویس این شبکه ماهواره ای ببینید.

۲- شبکه ثامن: دومین شبکه فارسی زبان مذهبی بود که پا به عرصه وجود گذاشت که البته مدت آن شاید با احتساب زمان آزمایشی، به یکسال هم نرسد. آنچنان که از شواهد پیداست، این شبکه از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی در داخل کشور و لزوماً  از شهر مقدس مشهد راه اندازی شده است. هر چند برخی از گمانه زنی ها از حمایت آستان قدس رضوی نیز حکایت می کند، اما هیچگاه این موضوع تأیید نشد. البته در مقطعی نیز این شایعه بر سر زبانها بود که مهندس رحیم مشائی رئیس دفتر ریاست محترم جمهوری، اقدام به راه اندازی این شبکه نموده است. اما مهندس مشائی طی یک کنفرانس خبری، شدیداً این موضوع را تکذیب نمود.

۳-شبکه امام حسین(ع)TV: به فاصله چند روز پس از افتتاح شبکه جهانی ثامن، این شبکه افتتاح شد. مقر آن کربلاست و البته در روزهای ابتدایی در اعلام برنامه های خود، برنامه های متنوع خانواده پسند همچون سریال و فیلم و برنامه ی کودک و ... را هم عنوان نمود. اما همانگونه که می شد حدس زد، دچار کمبود بودجه گردید و همچون شبکه سلام، از بینندگان خود درخواست کمک مالی نموده است.

۴- شبکه جهانی اهل بیت(ع): شبکه ای که ظاهرا مدیریت آن به عهده حجت الاسلام الهیاری است. وی که خود مجری یکی از برنامه های زنده شبکه اهل بیت است، تاکنون چندین بار از بینندگان خود درخواست نموده که بودجه ای معادل 700هزار دلار را برایش تأمین کنند. تا آنجا که ذهن نگارنده یاری می دهد، آیت الله العظمی کابلی از مراجع عظیم جهان تشیع که ظاهرا در افغانستان سکونت دارد، جهت افتتاح این شبکه، بیانیه ای جهت شکر خداوند و رهنمودهایی برای مدیران این شبکه ارسال نمود.

۵- شبکه ولایت: شبکه ی تازه تأسیسی که مدیریت آن به عهده حضرت آیت الله قزوینی حفظه الله است که از نزدیکان مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله مکارم شیرازی می باشد. چند سال پیش معظم له به دستور این مرجع عالیقدر، در مناظره ای در شبکه ی وهابی - انگلیسی المستقله که جهت تفرقه افکنی راه اندازی شده، بصورت تلفنی حاضر شد و به تمام شبهات این شبکه و کارشناس وهابی آن در رابطه به شهادت بی بی مظلومه دو جهان حضرت فاطمه زهرا(س) پاسخ داد.

اما در این میان هرچه به ذهنم فشار می آورم که منظور حجت الاسلام نبوی به کدام شبکه ماهواره ای بوده است، متوجه نمی شوم! همانطور که توضیح داده شده است، 3 شبکه از 5 شبکه با کمبود مالی روبرو هستند و 2 شبکه دیگر نیز تقریبا مورد تأیید می باشند.

این قسمت در تاریخ 17آبان افزوده گردیده است: خواهرم بعد از مطالعه مطلب گفت که برای اینکه حق الناس به گردنم نباشد این موضوع را هم اضافه کنم که شاید منظور حاج آقا نبوی شبکه ای ب زبان عربی است که ما اطلاعات دقیقی از آن نداریم.

نظرات 12 + ارسال نظر
ح.ق یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:48 ب.ظ http://www.gvbg.blogsky.com

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برا ما هم سواله !!!! ولی شک نکن که همین هایی که مشکل مالی دارند جدیدا شاید دست بدامان بعضیها شده باشند . یا ( نخندینا) کسی شبکه جدیدی تاسیس کرده باشه که ما هنوز مطلع نیستیم !!!!!!!!
از اون حرفها بود ها!!!!!

محمد رشید توانا شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:04 ب.ظ

دوست عزیز سلام!
شبکه مورد نظر شما شبکه جهانی اهل بیت است که دفتری در قم دارد و مقر اصلی آن سانتیاگو آمریکا است. جناب نبوی مشخصا آن شبکه را جیره خوار سازمان سیا نامید است. ایشان مدرکی ارایه ننموده است. شاید دو عامل در این باره دخیل باشد: یکی این که این شبکه بدون ملاحظات دیگر شبکه ها چنان که ملاحظه کرده اید متن صحاح ستته را نشان می دهد و آقای اللهیاری مجری آن صریحا علیه خلفا و صحابه مطابق به نص صحاح سته اهل سنت سخن می گوید. او پاسخ مخاطبانش را به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، اردو و پشتو ارایه می کند. زیرا از طلاب افغانستانی است که خود مدتی در پاکستان و در مدارس اهل سنت نیز درس خوانده است.شاید جناب نبوی و دیگر علمای حکومتی در ایران این سبک و لحن ایشان را نپسندند و خلاف تقریب بشمار آرند. اما به نظر می رسد که در برابر گستاخی های شبکه های ضاله وهابی، این شبکه از بقیه شبکه های شیعی موفق تر عمل کرده است. عامل دیگر شاید آن باشد که این شبکه با دولت جمهوری اسلامی هیچ سلام و علیکی ندارد و ادعای استقلال نموده. است. حد اقل بعد از وفات مرحوم آیت لله اراکی این بحث در حوزه علمیه مشهد و قم جدی طرح شد که علمای دیگر کشورهای اسلامی نباید. مرجعیت و رهبری مذهبی را بدست بگیرند. نبوی و دیگر علمای ایرانی از این بابت مطرح شدن اشخاص مثل اللهیاری را بر نمی تابند.
اما در باره دیدگاه آیت الله محقق کابلی. ایشان نخست به این شبکه اجازه اخذ وجوهات شرعی داده بود اما تحت فشار دولت جمهوری اسلامی و برخی از نزدیکان خویش مجبور شد آن اجازه نامه را طی بیانیه ای باز پس گیرد.
امید وارم معلومات اراایه شده شما دوست عزیز در مورد بقیه شبکه ها مثل این یکی نباشد. موفق باشید.
محمد رشید- کابل.

جناب محمد رشید عزیز!
رد شدن این شبکه ربطی به حکومتی بودن یا نبودن آن ندارد.
برای اثبات این حرف سری بزنید به سایت و تلویزیون شبکه سلام که اصلاً مخالف جمهوری اسلامی است و متأسفانه چندین بار هم اعلان نمود. اما آیا هدف این شبکه با شبکه اهل بیت یکی است؟!!

omid پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:59 ق.ظ

پیام آیت الله محقق کابلی راجع به عملکرد شبکه اهل بیت(ع)
جهان اسلام هم اکنون در وضعیتی به سر می برد که ضرورت اتحاد و انسجام امت اسلامی علی رغم تفاوت های ملی و نژادی و اختلافات فقهی و مذهبی شان بیش از هر زمان دیگر احساس می شود در این میان دشمنان مکار و دوستان نادان و ناآشنا با مبانی دین مبین اسلام همچون دو تیغه قیچی به دنبال قطع و بریدن حبل المتین، وحدت و اخوت دینی مسلمین هستند.
بسم الله الرحمن الرحیم
وَاعتَصِمُوا بِحبلِ اللهِ جَمِیعاً وَ لاَ تَفرّقُوا


برادران و خواهران مسلمان:

جهان اسلام هم اکنون در وضعیتی به سر می برد که ضرورت اتحاد و انسجام امت اسلامی علی رغم تفاوت های ملی و نژادی و اختلافات فقهی و مذهبی شان بیش از هر زمان دیگر احساس می شود در این میان دشمنان مکار و دوستان نادان و ناآشنا با مبانی دین مبین اسلام همچون دو تیغه قیچی به دنبال قطع و بریدن حبل المتین، وحدت و اخوت دینی مسلمین هستند.

اخیراً یک شبکه تلویزیونی زیر نام مقدس «اهل بیت(ع)» آغاز به کار کرده است که گردانندگان ظاهری آن را تعدادی از طلاب افغانی ناآشنا با مبانی فقهی و کلامی اهل بیت به عهده دارند این مجموعه که بعضاً – متاسفانه- ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند درآغاز با شعار فعالیت فرهنگی و رسانه ای در راستای اهداف بلند و متعالی اسلام، نشر معارف اهل بیت و اتحاد و تقریب پیروان مذاهب گوناگون اسلامی، فعالیت خود را شروع کردند و تعدادی از آنان در شهر مقدس قم در حضور این جانب تعهد سپردند که در تولید و اجرای برنامه های شبکه یاد شده هیچ گونه شائبه تفرقه، اختلاف و جسارت به مقدسات و ارزش های مذهبی فرق و گروه های مسلمین را دنبال نکنند. از این رو این جانب مصرف بخشی از وجوهات شرعیه را برای شبکه یاد شده اجازه دادم اما متاسفانه هنوز چند ماهی از فعالیت این شبکه نگذشته است که گردانندگان آن بدون توجه به پیامد های ویرانگر و مخرب برنامه های این شبکه، از احساسات پاک و زلال مذهبی شیعیان سوء استفاده می کنند. این در حالی است که به جای طرح معارف بلند اهل بیت، به مباحث جدلی، تفرقه انگیز، با ادبیات ناپسند و ناشایسته به ارزش ها و مقدسات مذهبی برادران مسلمان اهل

تسنن جسارت می کنند. بناءاً از برادران و خواهران دینی خصوصاً از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جداً تقاضا می شود که از هرگونه کمک های مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند و از نظر این جانب پرداخت وجوهات شرعیه با هر عنوانی به این شبکه و سایر مراکز و شبکه ها و برنامه هایی که تحت هر عنوانی در راستای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فعالیت می کنند نه تنها مجزی نیست بلکه تعاون بر اثم و عداوان است.

در پایان از خداوند متعال می خواهیم که همه ما را در پرتو آموزه های نورانی اسلام و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، از شر شیاطین و مکر دشمنان و هواهای نفسانی در امان نگهدارد.


والسلام علیکم و رحمت الله
قربانعلی محقق کابلی
/ شوال مکرم سال 1431

ممنون از ارسال نظر حضرت آیت الله محقق کابلی (حفظه الله)

یک دوست چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:21 ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا سخن جناب نبوی را رد نمی کنید و تنها به این بهانه که " مسلماً شخصی با مقام معنوی و حوزوی دروغ نمی گوید " حرف ایشان را قبول می کنید و یک شیعه را متهم می نمایید ؟ آیا شما آن مدارک - بر فرض صحت آنها - را دیده اید ؟؟؟؟ قطعا جواب شما منفی می باشد .

در ضمن ، برادر گرامی ، آیا تنها مرجع شیعیان جناب آیت الله العظمی کابلی هستند که سخن ایشان بعنوان سند بیان می گردد ؟

آیا اتفاق مراجع عظام ( که قطعا نامشان برای شما اظهر من الشمس است ) همانند سخنان آیت الله العظمی کابلی می باشد و یا ایشان صرفا نظر شریف خودشان را بیان کرده اند ؟

گذشته از اینکه از این مرجع بزرگوار باید سوال نمود که چگونه می توان به معارف والای اهل بیت علیهم السلام دست یافت ولی همزمان مباحث اختلافی میان ما و اهل تسنن را بیان ننمود !!! آیا بحث ولایت امیرالمومنین علیه السلام - که سبب اکمال دین بوده است - می تواند بیان شود و اشاره ای به غصب خلافت ایشان توسط خلفای 3 گانه نشود ؟

موفق باشید .

دوست عزیز
اینکه دشمن شبکه ای تشکیل دهد که از من و شما دفاع کند، آیا به خودی خود شما را به شک نمی ا ندازد؟
موضوع این نیست که این شخص چه می کند؟ مهم این است که چرا از شیعه دفاع می کند؟ اگر قربه الی الله باشد که عالیست؛ اما اگر خدای ناکرده برای اختلاف افکنی باشد، کمی ما را هم ناراحت خواهد کرد.
مگر هر چیزی باید دیده شود؟ آیا شما خدا را می بینید؟ آیا شما هوا را می بینید؟ دیدن دلیل نیست! بلکه عمل مهم است. شما نگاهی به شبکه ولایت حضرت آیت الله قزوینی بیاندازید! می بینید که ایشان هم دقیقاً همان کلمات را به کار می برند، منتها با بیانی مؤدبانه!
اما اتفاق آرای مراجه عظام اینجا مطرح نشده! چرا که تنها کسی که برای افتتاح این شبکه پیام داد، حضرت آیت الله کابلی بود. بنابراین خود ایشان هم برائت کردند.
به یاد داشته باشید که ما شیعیان برای وصل کردن آمدیم، نی برای فصل کردن آمدیم.

یک دوست شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:46 ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

چرا نظر قبلی من منتشر نشده است ؟

برادر من! دندان روی جگر می گذاشتید، منتشر میکردم.

دوست چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ق.ظ

با سلام
برادر گرامی جهت اطلاع جنابعالی و سایر دوستانی که مطلب درج شده شما را مطالعه می نماید برسانم که شبکه سلام متعلق به انجمن ضد ولایت فقیه بوده(این شبکه با اصلی ترین رکن اسلام ولایت مشکل دارد) و از رنگ و بوی مذهبی برخودار است در پایان
از فاطمه اکتفا به نامش نکنید
نشناخته توصیف مقامش نکنید
هر کس که در او محبت زهرا نیست
علامه اگر هست سلامش نکنید

غریبه جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:19 ب.ظ

بد دفاع کردن از شیعه بدتر از ضربه زدن به شیعه است...

حاجی دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ

سلام علیکم. چقدرخوب است ملاک صحت یاسقم مسائل دینی به مراجع عظام تقلید واگذار شود نه اینکه شما بااین مختصاتی که فرمودید واستناد به مطالب افرادمعلوم الحال (نبوی) و...باعث تغییرنظر بینندگان این شبکه نمیشود. سکوت مراجع تقلید وتاییدغیررسمی ازاللهیاری بااین غوغاگریها حل نمیشود.اگرمنصف باشید استقبال مردم هرروز ازشبکه های دیگربیشترمیشود.اگرفکرکردیدعقل شما وابسته ها بیشتراست اشتباه میکنید من بجای شما باشم این مقاله را برمیدارم یقیناً معترضان شماخیلی زیادند.

تا اینجا اعتراضی نداشتم. نیاز باشد، توضیحات بیشتری ارائه خواهم داد و امثال اللهیاری را هم بی آبرو می کنم. همین که امثال اللهیاری مجهول الحال هستند!!! برای ما کافیست!
همه به خوبی می دانند که فعلاً حرف حق از زبان ناحق بیان می شود. حضرا آیت الله قزوینی تاکنون چندین بار هم دلایل کافی در شبکه جهانی ولایت به اللهیاری ارائه کرده اند، منتها اللهیاری دقیقاً بنا بر رسمی که در مقابل اهل تسنن ارایه می کنند، آیت الله قزوینی را هم مورد الطاف بی شائبه خود قرار دادند!!!!!
بنده حاضرم این جناب را در مورد برخی مواضعشان به مناظره دعوت کنم. منتها ایشان حتی حاضر نیستند سخن مخالفان حتی اهل تسنن را به درستی بشنوند.
بماند این موضوع! در جای خود و به وقت مناسب بحث می کنیم.
اما اینکه شما و چند نفر دیگر پای این شبکه ها می نشینید، دلیلی بر زیاد شدن مشتریان این شبکه نیست!!!
ضمناً تأیید غیررسمی یکی از مراجع را نیز در مورد شبکه های ماهواره ای شیعی بیاورید. فقط گفته می شود شبکه ولایت است که وابستگی مستقیم به حضرت آیت الله مکارم شیرازی دارد و سخنرانی ایشان هم فقط از طریق این شبکه پخش می شود.
الباقی که ....
دهانمان باز شود ناگفته هایی را بیان می کنیم که نباید! بی خیال ما شوید. 16سال با اهل تسنن چانه نزدیم که امروز شما ناگهانی یقه ما را بگیرید و با آنکه خانم هستید نام حاجی برای خود بگذارید و ...

saeid پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:23 ق.ظ http://www.zohur12.ir/?p=83492

شبکه های زنجیره ای سید صادق شیرازی را دریابید
http://www.zohur12.ir/?p=83492

ممنون از لینک با ارزشتان

محسن جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:19 ب.ظ

سلام
آخه چیزی نمیفهمی مجبوری حرف بزنی؟
شبکه ولایت واسه آیت الله مکارم شیرازیه
2 - شبکه ی ثامن هم واسه حجت الاسلام معاونیان هستش .

اگه چیزی میخوای بذاری کامل بذار

چیزی هم که کامل ازش نمیفهمی نذار
ــــــــــــــــــــــ

شما احتمالاً خود درگیری ندارید؟!!!
نگاهی به مطلب بندازید، از این هایی که شما گفتید، کاملتر بیان کردیم!!

علی چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ب.ظ

منظورش همین شبکه امام حسین وسلام و وابستگانه.....

اون زمانی که ما مطلب می نوشتیم، این موضوعات مشخص نبود!
اما امروز دیگه همه از خاندان شیرازی و 13شبکه وابسته به ایشان و وابستگی خاندان شیرازی به ... خبر دارند!
ضمناً بعدها مشخص شد که شبکه اهل بیت بیشتر مد نظر بوده است.

مهدی سه‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:25 ب.ظ

من مطمئنم که شما اصلا شناختی از افرادی که این شبکه ها را اداره می کنند ندارید. فقط رفتی یه سرچ زدی و مزخرفاتی را که دیگران در مورد این شبکه ها میگن را باور کردی. باز تو این مملکت یه نفر یه حرف درست و حسابی و یه کار خوب انجام داد و یه سری احمق اومدن گفتن اینا وابسته به آمریکا و انگلیس هستند. تو را خدا یه خورده فکر کنید بعد قضاوت کنید تا بازیچه دست بعضیا نشید.

بقول دوستان:
ماذا فاذا؟!
کجایی اخوی؟!! کدوم قسمتش ایراد داره؟! با کجاش مشکل داری؟!
بخدا اصلاً متوجه منظورت نشدم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد