همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

میهن بلاگ= محل کسب و کار

خودم شخصا علاقه ی زیادی به تبلیغات دارم! در وبلاگهای تخصصی دیگرم این موضوع به خوبی مشهود است؛ حس می کنم که چهره ی زیبایی به وبلاگ می دهد. زمانی هم که در بلاگفا قلم می زدم به خاطر مسدود کردن کدهای تبلیغاتی از این وب جدا شدم و به بلاگ اسکای آمدم! حس می کردم که علیرضا شیرازی برای آنکه بتواند درآمد بلاگفا را برای خود حفظ کند، اقدام به اینکار کرده!درست یاغلطش را نمی دانم، اما این حسم بود!

یکی از وبلاگهای من در همین بلاگ اسکای، مشابه ای در میهن بلاگ دارد. یعنی همزمان با وبلاگ مد نظرم در بلاگ اسکای، همان مطلب در وبلاگ مشابه در میهن بلاگ به روز می شود. در هر دو وبلاگ تبلیغات مشابه وجود دارد که حتی یادم هست که برخی از همفکرانم به آن اعتراض کردند. چرا این همه تبلیغات؟!! اما علاقه شخصی است و حس زیبایی که تبلیغات به وبلاگ می دهد و کاری هم نمی شود کرد. اما تبلیغات در درجه دوم است و بیشتر از همه به فکر مطالب مناسب و مدنظرم می چرخم و ابتدا به ساکن آنها را انتخاب می کنم و برای اینکه درآمد از وبلاگ کسب کنم، ‌وبلاگهایم را به روز نمی کنم. اما متأسفانه افرادی در میهن بلاگ در حال وبلاگنویسی هستند که بیشتر از آنکه به وبلاگهایشان اهمیت بدهند، به تبلیغات و زیرگروه گیری هستند. جالب اینکه بیشتر این افراد پس از آنکه دریافتند که درآمد چندانی در کار وبلاگنویسی نیست، عطای بلاگنویسی را به لقایش می بخشند و می روند. این موضوع را می توان از صفحه وبلاگهای موضوعی دریافت که مثلا وبلاگ X پس از 500 پست که در عرض مثلا یک تا دو ماه در وبلاگ گذاشته است، بیش از چند ماه و گاهاً بیش از یکسال است که دیگر در وبلاگ مورد نظرش پست جدیدی ارایه نکرده است. اما همین افراد در زمان حضورشان هر دقیقه به وبلاگهای مختلف می روند و پیغام کسب درآمد و لینک زیرگروه می گذارند و تقاضا می کنند که از لینکی که معرفی می کنند به سایت مدنظر بروید و عضو شوید و شما هم به جمع تبلیغ کنندگان بپیوندید. شاید هر روز در میهن بلاگ چیزی در حدود 10 کامنت و پیغام به مدیر را که در رابطه به تبلیغات است، نخوانده پاک کنم. اما جدیداً همین عده از میهن بلاگ برای تبلیغات به بلاگ اسکای هم آمده اند و متأسفم از اینکه به وبلاگنویسی به دید شغل می نگرند. مثل اینکه وبلاگ نویسان هم مثل عامه مردم از یاد برده اند که وبلاگنویسی نه شغل است و نه تفریح!! بلکه مکانی است برای ترویج عقاید صحیح و ناب! برخی هم که برای درآمد بیشتر با -عرض پوزش- اقدام به راه اندازی وبلاگهای ضد ارزشی می کنند و عکسها و فیلم های نامناسب را در وبلاگشان به نمایش می گذارند. هر چند این نمایش عکسها و فیلم ها در بلاگ اسکای هم البته نه به قصد کسب درآمد که بلکه به قصد جذب بازدیدکننده بیشتر، راه افتاده است و متأسفانه هیچ مرجعی هم نسبت به این وبلاگها حساسیت نشان نمی دهد.

اما به فرض که تمام وبلاگ نویسان هم به کسب درآمد مشغول شوند، آیا به نظر شما کسی می ماند که بر روی تبلیغات کلیک کند؟ تقریبا 95% بازدیدکنندگان از سایتها، خودشان وبلاگ نویس هستند، اگر همه بر روی کسب درآمد تمرکز کنند، دیگر کسی نمی ماند که بر روی تبلیغات کلیک کند و دیگر کسی نیست که مطالب وبلاگها را بخواند! بهتر است اگر به فکر تبلیغات کلیکی هستیم، آن را به عنوان یک شغل ننگریم و برای درآمد به فکر شغل های سالم و حقیقی باشیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
mounji شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:39 ب.ظ http://www.nodbe.rozblog.com

سلام...
اگه قابل دونستید وبگاه مارو هم با عناون "پایگاه اندیشه ندبه"لینک کنید...
خبر بدید با چه عنوانی لینکتان کنیم
اللهم عجل لولیک الفرج

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد