همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

پاسخی به حسین فرجی در شبکه پارس

تغییر جهت فرکانس فارسی1، باعث شد که پس از مدتها که از دیدن شبکه های کمدی - سیاسی محروم بودیم، باز هم این شبکه های گدایی را دوباره بر روی ماهواره داشته باشیم.

امروز پس از مدتها، نگاهی به شبکه پارس کردم. بازپخش برنامه «حسین فرجی» بود. هر چند از نیمه ها رسیدم، اما آنچه که از مطالبش نت برداری کردم را برای آنکه بداند که مردم ابله نیستند، پاسخ خواهم داد.

چون از نیمه های این برنامه، سخنان فرجی را مشاهده کردم، قسمت اولی که دیدم، درباره سخنان دکتر احمدی نژاد درباره استعمار هند توسط بریتانیا بود. جالب بود که سخنانی که از دکتر احمدی نژاد از این شبکه کمدی – سیاسی پخش شد، درباره ی موقعیت مکانی بریتانیا سخنی به میان نیامد. اما فرجی با استفاده از داد و فریادهای بی مورد، سعی می کرد به بیننده القاء کند که دکتر احمدی نژاد موقعیت بریتانیا را در نقشه جغرافیایی نمی داند! و در سخنانش موقعیت بریتانیا را اشتباه بیان کرده است!! اما موضوعی که برای یک به اصطلاح تحلیلگر سیاسی، بسیار بد است، دروغگویی و تهمت و افتراست.

این شخص در ادامه با تحریف سخنان مقام معظم رهبری، سعی در القاء مخالفت معظم له با دانشگاه را داشت. آنجایی که گفت: «رهبر ایران، می گوید که علوم انسانی با اسلام مغایر است و باید از دانشگاه حذف شود»!!!! این نیز یک دروغ دیگر است که حسین فرجی به خورد بینندگان خود داد. زیرا به خوبی به یاد داریم که معظم له در مورد علوم انسانی فرمودند که این علوم باید مورد بررسی مجدد قرار بگیرد و به جای تبلیغ فرهنگ غربی، مروج فرهنگ اسلامی باشد. با این کلام یعنی اینکه ایشان حتی خواستار حذف فرهنگ غربی در علوم انسانی نشدند، بلکه خواستار مقایسه و معرفی فرهنگ برتر اسلامی گشتند.

از دیگر نکات قابل توجه در سخنان حسین فرجی، توهین به مسعود ده نمکی بود!!!! وی ده نمکی را یک تروریست معرفی نمود و ضمن اعتراف تلویحی به فروش فوق العاده این فیلم در آمریکا، از بینندگان این فیلم سینمایی در ایالات متحده انتقاد کرد. از اینکه این فیلم در آمریکا هم نمایش داده شده یا نه و یا اینکه فروش این فیلم در آمریکا چگونه بوده، اطلاعی ندارم. از اینکه ده نمکی قبلا چه کاره بوده هم اطلاعی ندارم! اما آنچه باید به آن توجه کرد این است که اگرچنانچه گفته های فرجی درباره ده نمکی هم درست باشد و با توجه به دروغگوییهایش در همان دو بخش اول کلامش، بعید می دانم که ده نمکی آنچنان که وی گفته، باشد، باید به یاد بیاوریم که بودند کسانی درقبل از انقلاب اسلامی، که مثلاً هنرمند بودند و بخاطر ضدیت با اسلام از ایران فرار کردند و بعدها همفکران همین حسین فرجی از دولت اسلامی ایران به خاطر بها ندادن به ارزش هنری این هنرمندان ضد اسلامی، گلایه کرده بوند؛ همانند داریوش اقبالی! اما اکنون خود حسین فرجی نیز همان راهی را انتخاب کرده که همفکرانش با آن مخالف بودند. یعنی قبول ندارد که باید برای فیلم اخراجیها، دید فرهنگی – هنری داشت و به زعم ایشان، باید ده نمکی را بخاطر آنچه که وی از آن مدرکی ندارد و یا اینکه ارایه نکرده است، گوشه نشین کرد! آقای فرجی، این تناقض را چگونه توجیه می کنید؟

وی در ادامه پرتاب ماهواره امید را که با همت جوانان ایرانی صورت گرفت، به تمسخر گرفت و گفت: «حالا چند تا کرم به فضا پرتاب کردند.... سالهاست که آمریکا انسان به فضا پرتاب می کند ...» مثل اینکه ایشان از یاد برده اند که توان پرتاب ماهواره را فقط 12 کشور در دنیا دارند. اگر امروزه می بینید که آمریکا در هوا و فضا پیشرفت های زیادی نموده است، همه از صدقه سر کشورهایی همچون ایران است. چرا که بزرگترین دانشمندان ایرانی اکنون در «ناسا» در حال انجام امور مختلف هستند و اگر ایران پس از 40 تا 50 سال از گذشت این موضوع در آمریکا به چنین دانشی دست یافته، باز  هم باعث افتخار است. کشورهایی همچون کره جنوبی با تمام قدرت اقتصادی و حمایت های بی دریغ آمریکا تاکنون سه بار در پرتاب موشک «ماهواره بر» شکست خورده اند!! آیا این موشک «ماهواره بر» برای ما افتخار نیست؟ ما اکنون به چشم خود حدیث پیامبر بزرگوار اسلام را می بینیم که فرمود: « اگر علم به ثریا آویخته باشد، هر آن مردانی از پارس به آن دست خواهند یافت.» پس باید دانست که اگر امروز به چنین دانشی دست یافته ایم، آینده ای روشن در انتظار ماست. آقای فرجی! شما و همفکرانتان بدانید، تحت هر شرایطی که شده، تمام مقاومتمان را در برابر استکبار خواهیم کرد تا به پیشرفتهای چشمگیر دیگری دست یابیم. همین جا جملاتتان را که برای خوار کردن رئیس جمهور محبوبمان به کار بردید، پاسخ می دهم که اوباما در برابر ملت بزرگ ایران، هیچ عددی نیست! آنچه که رئیس جمهور مردمی در بیاناتشان در برابر همه فرمودند که آماده مناظره با اوباما هستند، مایه افتخارماست؛ و زمانی به خود بیشتر می بالیم که دولت آمریکا با خفت و خواری و ترس از هویدا شدن اهداف بی ثمرش، این مناظره را رد می کند و زمانی افتخاری بیشتر نصیب ایرانیان می گردد که اوباما اعلام می کند که آماده مذاکره با ایران درباره طالبان است؛ و این خود نشانه آن است که اوباما نیز قبول دارد که برنامه هایش برای اداره ی جهان درست نیست و باید به سمت برنامه هایی برود که پایانی کوتاه و خوش برای جهان داشته باشد. شما که ادعای تحلیل کردن مسایل سیاسی روز را دارید، آیا واقعاً چنین موارد ساده ای را هم نمی توانید درک کنید؟ شما تنها کاری که در سخنان کم ارزشتان کردید، این بود که ایران را با تمام تاریخ و تمدنش تحقیر کنید و کشوری که قدمت استقلالش، فقط صد و چند سال است را بزرگ کردید! به نظرتان آیا ملت بزرگ و شریف ایران شما را خواهند بخشید؟

در گوشه ای از سخنانتان از استراتژی جنگ احتمالی ایران و آمریکا گفتید! گفتید که ایران اعلام کرده که آغاز جنگ با آمریکاست، اما پایان آن با ماست. آیا به نظر شما این جمله ی بدی است؟! این همه اقتدار را برای چه زیر سؤال می برید؟ گفتید که حزب الله و حماس و جهاد اسلامی  توسط ایران حمایت شده اند و امروز نیز اعلام می کنند که اگر به ایران حمله کنند، در خط مقدم جنگ با اسرائیل و آمریکا خواهند جنگید. آیا به نظر شما اینکه ایران به اقتداری رسیده که هرگونه خطری را از سر ملت رفع کرده، بد است؟ چرا شما دوست دارید که جنگی دیگر رخ دهد تا هموطنانتان بمیرند یا اینکه عده ای آواره شوند و خانه و کاشانه شان را از دست بدهند؟ آیا این نظرات شما دلیل بر علاقه شما به ایران است؟ آیا هیچ آدم عاقلی این حرف را خواهد پذیرفت؟ گفتید که ایران موشک S- 300 را به جای آنکه از روسیه خریداری کرده باشد، از بلاروس خریده است و رئیس جمهوری بلاروس هم اعلام کره باچراغ سبز روسیه این کار را کرده! مشکل اینکار کجاست؟ شما چرا ناراحتید؟ آری! ما هرگونه سایه تهدید را از سر این مملکت دور کرده ایم. اما بدانید که اگر این موشکها و حتی تسلیحات دیگر را هم نتوانیم از کشورهای مختلف دنیا بخریم، خودمان می سازیم. دقیقاً مثل هواپیماهای جنگنده! امروز هواپیماهای جنگنده رعد و صاعقه و آذرخش را به رخ می کشیم و بدانید که فردا هم از نظر جنگنده بمب افکن از آمریکا جلو خواهیم افتاد تا چشمان دشمنان ما و وطنفروشانی چون شما از حدقه بیرون آوریم!

گفتید که نماینده ایران در سازمان ملل نسبت به سخنان فرمانده آمریکایی در مورد حمله به ایران اعتراض نموده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی ایران دانسته و این موضوع را برابر دانسته اید با موضوع مطرحه ایران در برابر هولوکاست و جمله تاریخی امام خمینی(ره) درباره محو اسرائیل!!!! اول از هولوکاست شروع کنیم. آقای فرجی! تا آنجایی که ما می دانیم و شنیده ایم و دیده ایم موضوع هولوکاست یک مسئله تاریخی است، که مربوط می شود به احتمالا کشته شدن مردم بیگناه اروپا در کوره های آدم سوزی توسط نازیسم که اسرئیل آن را به نفع خود مصادره کرده است؛ و صدالبته هم تمام دنیا برای روشن شدن این موضوع در این باره تحقیق می کردند تا اینکه برخی از کشورهای مستبد همچون اربابتان آمریکا، بخاطر افشا نشدن دروغ اسرائیل، تحقیق و تفحص را در آن ممنوع کردند. آیا باز هم مدعی هستید که هولوکاست موضوع داخلی اسرائیل است؟ یعنی شما فکر کرده اید که ملت بزرگ ایران اینقدر بی سوادند که حرفهای «صدمن یه غاز» شما را باور کنند؟ گفتید که امام(ره) و پیرو آن مسئولان نظام از محو رژیم صهیونیستی سخن گفته اند. اولا باید همه بدانند که اسرائیل تا همین 50 سال پیش موجودیت نداشته که امروزه بخواهیم در امور داخلی آن دخالت کنیم. ثانیاً مثل برخی کور تشریف دارند! یا شاید هم نامردی از سر و رویشان می بارد که حضور نیروی های امنیتی دراغتشاشات سال گذشته را برای آرام کردن جو شهری که حق مسلم هر نیروی انتظامی در گوشه گوشه جهان است و صد البته بدتر از آن در فرانسه و آمریکا و کانادا اتفاق می افتد را جنایت دانسته اند و کشته شدن کودکان و زنان بی گناه فلسطینی را با بمب های فسفری را حق مسلم دفاع برای اسرائیل می دانند؟

آقای فرجی! حضورتان را در شبکه پارس که هر از گاهی برنامه های شادی اجرا می کنید را گرامی می داریم و امیدواریم که با همین ترتیب باعث شادی مردم خوب ایران شوید! حیف است نام کمدین های بزرگ را با حضور نام شما در کنارشان خراب کنیم. اما خودمانیم، دلقک خوبی هستید که رئیس سیرکتان - آمریکا- هنوز شما را نگاه داشته است.

نظرات 9 + ارسال نظر
امید سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ب.ظ

سلام دوست خوبم از اینکه در مورد فرجی گفتید قبول ولی از نطق کلامت معلومه که خیلی به نظام چسپیدی دوست من میخوام بدونی که من هم زمانی مثل تو فکر میکردم ولی بعدها دانستم که چه کردم

ای کاش مشکلات رو می گفتید تا با هم بررسی می کردیم!

حامد شنبه 5 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:10 ق.ظ

با سلام.ممنون از تحلیل قشنگتون.امید جان این درست نیست بیای همینطوری انگ بزنی حداقل یه مثال میزدی تا مام بدونیم شاید ما اشتباه میکنیم ولی تا بیان نشه که نمیشه که عزیزم.

حامد عزیز
لطف دارید. ممنون

معظم جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 ق.ظ

موفق باشی معظم له

بلبلی جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ب.ظ

راسی تو که این قدر سنگ نظام مقدس رو به سینه میزنی چرا میشینی پای ماهواره؟ مگه استفتا مراجع رو نخوندی که میگن نگاه کردن به این شبکه ها حرامه؟ راسی حواسم نبود شما مسلمانان عزیز رفتارتون مصداق سیاست یه بام و دو هواست.بیشین صدا وسیما رو نگاه کن تو رو جه به شبکه پارس

حضرت جناب!!!!
شما خودتان می برید و می دوزید!!!
سیاست یک بام و دو هوا را از کجا آوردید؟!
اگر سری به مطالب قبلی همین وبلاگ می زدید، متوجه می شدید که مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای، نگاه کردن به ماهواره را حرام ندانسته اند.
مرور در مطالب همین وبلاگ زیاد سخت نبود!

سعید سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:44 ب.ظ

تا ابلهانی امثال تو تو این مملکت هستند ما همیشه بدبختیم.

تا معنی بدبختی چی باشه؟!
یه کم به خودت نگاه کن!!
ابله تر از تو و امثال تو هم مگه هست؟!!!
یه پاسخ خوشگل براتون گذاشتم کنار!! منتظر باشید!

علی جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:19 ق.ظ

سلام دوست عزیز . شما مثل خمیر نپخته هستید . هنوز باید در تنور بمانید . پر حرارت وسرتان بوی جوانی میدهد

شاید هم شما زیادی پخته شده اید و بوی سوختگی می دهید!!!
بهتر است از تنور بیرون بیایید تا جزغاله نشوید!!!
حس پیری و خرفتی به شما دست داده!!!

محسن دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:00 ب.ظ

حالا از حرفای کمدی حسین فرجی راجع به جاسوس چینی به نام احمدی نژاد که بگذریم بگو چقدر ماهی می گیری از این کس و شعرا بنویسی تو اینترنت؟؟ بگو ماهم بیایم چون اوضاع کار خیلی خرابه داداش! شایدم استخدامی آره؟؟؟ کارت سبز رهبری داری؟؟ قراره بزارن کالا قاچاق کنی؟؟ یا بانک یا موسسه مالی اعتباری بزنی؟؟ یا شایدم به فیض رسیدی الان داری دم تکون می دی؟؟؟

والا! کمتر از شما می گیریم!!!
هر چی باشه، مال شما به دلار حساب می شه و مال ما به ریال!!!
از صهیونیست های اسرائیلی چه خبر؟
براشون خوب واق واق کن!! شاید تو رو به جایی رسوندند! ما رو که نرسوندند!!
راستی یادت باشه، جواب های، هوی است!! تا تو باشی که دیگه اینجوری حرف نزنی!!

mos lem چهارشنبه 16 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 05:56 ق.ظ

اقای عزیز،یه نگاهی ب دور خودت بنداز،بین از ۱۰تا نظر ۹تا مخالف مقاله شماس،آقای فرجی تحلیل گر سیاسی خوب یا بد،اونهایی که معلومات سیاسیشون بهتر از من تو است باید نظر بدن،ولی ب نظر من عام،اقای فرجی جای خودش رو تو خانه های مردم پیدا کرده

جناب مسلم
در جریان باشید که اگر 9نظر از 10 نظر مخالف مطلب حقیر است، دلیلی بر درستی نیست! قاعدتاً موافقان، نظر نمی دهند!!
حضور مخالفان در یک جا، دلیلی بر غلط بودن مطلب بنده هم نیست!
ضمناً غالباً فرجی رو نمی شناسن! غالب کسانی که ماهواره دارند، بیشتر به شبکه های سرگرمی و سریال توجه دارند تا سیاسی!

Sara شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:11 ب.ظ

با توجه به مطلبی که شما نوشتید
معلوم میشود که افکار شما خیلی بسته و یک بعدی است ، مقام رهبری شما نود و سه میلیارد ایرو از مردم دزدیده ، جناب ، این ها دشمنان اسلام هستند ، از خواب بیدار بشوید ،

خانم فکر باز!!
از روی شکم حرف نزنید! بدون مدرک که حرف فایده ندارد!
عطاالله مهاجرانی از مخالفان مقام معظم رهبری در بی بی سی گفت: نهیک صفحه سیاه، بلکه حتی یک نقطه سیاه هم در زندگی آیت الله خامنه ای نیست!!
شمابر چه اساسی دروغ میبندید؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد