همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

چه کسی آب به آسیاب دشمن می ریزد؟

شبکه فارسی1 مدتی است که از سوی تعداد کثیری از سایت های اصولگرا و در پاره ای اوقات نیز سایت های مخالف اصول مورد هجمه ی شدید قرار گرفته است.

شبکه فارسی1 نیاز به معرفی ندارد. با کمی سرچ در گوگل می توانید بفهمید که مالک این شبکه ی ماهواره ای کیست؟ اهداف این شبکه هنوز بر هیچکس به طور دقیق روشن نیست و کسی نمی داند که مدیران این شبکه، سریالهای خود را بر چه اساسی انتخاب می کنند! اما به وضوح مشخص است که برخی از سریالهای این شبکه، با عقاید اسلامی و همچنین فرهنگ اصیل ایرانی مغایرت دارد.

نگارنده شدیداً از اینکه در سایتهای اصولگرا و ... درباره شبکه فارسی1 مطلبی ولو در ضدیت این شبکه نگارش شود، مخالفم. چرا که اعتقاد دارم؛ که همان حکایت جعبه سیگار و شعار بر روی آن که نوشته است: «سیگار برای بدن مضر است، از کشیدن سیگار جداً خودداری کنید» برای این شبکه پیش خواهد آمد. یعنی باید اذعان کرد که این شبکه، بدون اینکه هزینه ای پرداخت نماید، در سایتها و روزنامه های ایرانی، صاحب تبلیغاتی مناسب شده است.

اما چه شد که این وبلاگ هم همان راهی را رفت که بسیاری از سایتهای اصولگرا رفته اند؟!

مدیر این وبلاگ، چون خود را معتقد به اصول اسلام، انقلاب و امام می داند، مطلبی در این باره به ذهنش خطور کرد که باید به همگان اعلام می کرد.

جمعه شب، گشت و گذاری در شبکه های ماهواره ای داشتم. برای صفحه دانلود مذهبی سایت پخش، از شبکه های مختلف مذهبی، برنامه های مورد نیاز را ضبط می کردم. در فواصل برنامه ها که به شبکه های دیگر سر زدم، متوجه پخش سریال «فرار از زندان» از شبکه فارسی1 شدم. آنچه که در این برنامه بیشتر از همه توجه ام را جلب کرد، دوبله کاملاً حرفه ای این سریال بود که برخلاف سریالهای قبلی، کاملاً به چشم می آمد! با کمی دقت، متوجه شدم که دوبله و پخش این سریال همان دوبله و پخش شبکه ویدئویی جوانه پویاست که از این شبکه پخش می شود. با تماسی که با برخی از دوستان گرفتم، متوجه شدم که این حدس درست است. 

اما سؤالی که ذهنم را به شدت مشغول کرد این بود که: چگونه این شبکه به زعم برخی  رسانه ها، صهیونیستی - که البته مالک آن طبق گفته رسانه های داخلی مرداک، که از مافیای رسانه ای و از عوامل صهیونیستی است- توانسته است دوبله ی این سریال را از داخل کشور خریداری کند؟

این مسئله اینگونه به ذهنم خطور کرد که مبادا این تبلیغات سوء، هدف دار بوده و در اصل برای معرفی هر چه بیشتر این شبکه به ایرانیان داخل و خارج از کشور بوده است؟ این سؤال زمانی شکل واقعی تری به خود می گیرد که شبکه GEM TV که از انگلیس پخش می شود و همچنین سریال های عامه پسندی بهتر به همراه دوبله ی قوی تری نسبت به فارسی1 دارد، از این هجمه های تند برخی رسانه ها در امان مانده است؟! اتفاقا شبکه فوق الذکر هر شب در ساعاتی خاص، از فیلم سینمایی با زیرنویس فارسی که از بهترین و پرمخاطب ترین فیلم های روز دنیا انتخاب می شود، استفاده می کند و در باقی ساعات هم به پخش سریال دوبله روی آورده است. اما این شبکه در امان است و شبکه فارسی1....

به هر ترتیب باید توجه کرد که مسلماً متأسفانه دستان پشت پرده ای در کار است که مبادرت به تبلیغات به هر نحوی برای این شبکه می نماید و کسی نیز در این رابطه پاسخگو نیست. اگر به واقع این شبکه صهیونیستی است و این موضوع نیز به وضوح مشخص است، چه کسی آب به آسیاب دشمن می ریزد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد