همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

پاسخی به خانم سیمین دانشور

خانم سیمین دانشور در متنی سعی نموده که به اسلام حمله کند و خود رادر زمره ی روشنفکران امروزی بگذارد! منتهاه آنقدر متنش سبک و فارغ از اندیشه بود که جای تأسف برای ما به جا گذاشت!

قصد نداشتیم که پاسخ این خانم را بیان کنیم! اما وقتی دیدیم که عده ای به این متن به دیده ی مطلب مرجع می نگرند، به زبا ساده ی خودما، جوابی را برای این خانم مهیا کردیم!

بنابراین ابتدا به رسم امانت داری، مطلب خانم دنشور را بیان می کنیمو سپس پاسخ می دهیم:

 ﮔﻔﺖ: ﻭﻗﺘﯽ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ!

ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﺮﺍ؟؟؟؟؟

ﮔﻔﺖ: ﺩﺧﺘﺮ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺏ ﺩﺭ ﮐﻮﭼﻪ ﻭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﺩﺭ ﺩﺭﯾﺎﺳﺖ! ﻣﮕﺮ می شود ﮔﻮﺷﺘﯽ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﺤﺎﻓﻆ ﺩﺭ ﺩﺭﯾﺎ ﺭﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﻠﻌﯿﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﻮﺳﻪ ها را ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ!

ﻫﯿﭻ ﻧﮕﻔﺘﻢ...

ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻔﮑﺮﺵ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺧﻨﺪﯾﺪﻡ.

ﺑﻪ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﯼ ﺗﮑﺮﺍﺭﯼ ...

ﺑﻪ ﻋﻘﺎﯾﺪ ﻭ ﺗﻮﻫﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﺠﻨﺲ ﻫﺎﯾﺶ ﻣﯽﮐﺮﺩ، ﺧﻨﺪﯾﺪﻡ.

ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﮔﻔﺖ: ﮐﻮﺳﻪ ...!!

ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﺩﺭﻧﺪﻩ...!!

می گفت: ﻭﺣﺸﯽ ...!!

ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﭘﻨﺪﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺩﻩ ﻏﺮیزه ﺧﻮﯾﺶ ﺍﺳﺖ!

ﺟﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻔﮑﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ!

ﺟﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﺩﻭ ﺗﺎﺭ ﻣﻮ، ﺧﻮﯼ ﺩﺭﻧﺪﮔﯿﺶ ﺍﻭﺝ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ!

ﻭ همین شد که ﻣﻦ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻌﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻣﺘﻨﻔﺮ ﮔﺸﺘﻢ ﮐﻪ دانسته و ندانسته ﻣﻐﺰ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻨﺪ!!

ﻣﺮﺩ ﻫﺎ ﺭﺍ ﮔﺮﮒ ﻭ ﺯﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻃﻌﻤﻪ ﻧﺎﻣﯿﺪﻧﺪ!

ﻭ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺮﺩﯾﻢ!

ﻓﺎﺭﻍ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺎ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﻧﺒﻮﺩﯾﻢ! ﻓﺎﺭﻍ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻏﺮیزه، ﻓﺮﻣﺎنرواﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩیتمان ﻧﺒﻮﺩ، ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺮﺩﯾﻢ!

ﻭ ﭼﻪ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ ﻭﺍﺭ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺣﺠﺎﺏ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﮔﺮﮔﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ، ﭘﺪﺭ، و ﻫﻤﺴﺮﻣﺎﻥ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ می شدند!!

ﻭ ﭼﻪ تهمتهایی ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺟﻨﺲ ﻭﺍﺭﺩ کردند ﻭ آﻥ ﺭﺍ ﻋﻔﺖ ﻭ ﺣﺠﺎﺏ ﻧﺎﻣﯿﺪﻧﺪ...!!

و ما باز هم باور کردیم!!!

 "سیمین دانشور"

و اما پاسخ ما:

سرکار خانم روشنفکر
انسان از دو قسمت غریزه و تفکر تشکیل شده است!
قسمت تفکر تا جایی امکان کنترل غریزه را دارد! اما از آن به بعد، غریزه غیرقابل کنترل می شود!
به همین جهت است که اسلام مؤکداً به ازدواج تأکید نموده است!
اما ظاهراً شما یا نمی دانید غریزه چیست یا نمی دانید آناتومی بدن چگونه است!! وگرنه این چنین خود را مضحکه ی اندیشمندان نمی کردی!
شما چه بخواهید و چه نخواهید، قدرت این غریزه برخلاف زنان، در مردان بالاست! و برخلاف نظریه زنان که اصرار دارند مردان را به دو قسمت با غریزه ی حیوانی و با تفکر انسانی تقسیم کنند، به دو قسمت راستگویان و دروغگویان تقسیم می شوند!
راستگویان دسته ای هستند که به مردانگی خود اعتراف دارند و از بیان آن واهمه ندارند! انتظار این دسته آن است که همانطور که خود حجاب اسلامی مرد را با لباسی شایسته رعایت می کنند تا باعث تحریک حس غریزی زن نشوند، زن نیز در برابر او چنین باشد.
اما دسته ی دوم دسته ای است که منکر غریزه ی مردانگی خود می شود! و چه خطرناکند این دسته!!! چرا که در پس انکار دروغین خود، نگاه های مخفیانه ای به زن می اندازند و هر لحظه مترصد سخن گفتن با جنس مخالف است! تا به اصطلاح خود، او را «تور کند»!!!! و چه رقت اگیزند مردانی که مردانگی شان را انکار و از پشت به زن خنجر می زنند!!
راستی اگر غریزه این همه قابل کنترل بود، چرا زن میل به رخ کشیدن زیبایی خود دارد؟!! و آیا تمام این تلاش های نواندیشان مؤنث بخاطر همین موضوع نیست؟!! که راحتی را در کشف حجاب می داند!
پس بدانید که غریزه را تا جایی می شود با تفکر کنترل کرد! همانطور که گرسنگی را!

نظرات 13 + ارسال نظر
رویای شرقی یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:48 ق.ظ http://rooyyesharghi.blogsky.com/

سلام
یه ارشیو قدیمی از روزنامه های اول انقلاب دارم /در یکی از روز نامه ها متنی رو یه دانش اموز دبیرستانی خطاب به سیمین دانشور نوشته که /در اون متن خانم دانشور به کل زیر سوال رفته /ایشون فرموده بودن حالا که انقلاب کردیم وظیفه ای مهم تر از گیر دادن به حجاب زنان دادیم چه معنی میده کلی پارچه تولید کنیم و.......
وقتی قشر فرهیخته جامعه خودشون ر و کارشناس در هر زمینه ای می بینند بهتر از این نمیشه

ای کاش عکس یا آدرسی اینترنتی به ما هم می دادید.

سلام
متن جوابیه به خانم دانشور رو گذاشتم /مربوط به وب ارشیو وبلاگم در بلاگفاست
.

ممنون از لطفتان
مطالعه کردم
بسیار زیبا بود

زندیق یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 05:08 ب.ظ

سلام توجیه شما تا حد زیادی مسخره است واتفاقا حرف خانم دانشور رو تایید می کنه مردی که با دیدن چند تار موی زن از خود بی خود میشه ونمی تونه خودشو کنترل کنه حیوونه .......همین گرسنگی اگه کسی خیلی گرسنه بود و از جلوی یه کبابی رد شد ..........باید حمله کنه به اون جا یا باید خودشو کنترل کنه تا مثلا برسه خونه ویه چیزی بخوره ........بعد بگه بوی کباب تحریکم کرد .......اتفاقا شما با عقایدت خودتو مضکه ی دنیا می کنی

اختصاصیش نکن!
بوی کباب با بوی غذا، حتی نون و پنیر یا حتی نون خالی فرق می کنه!
وقتی حرف از گرسنگی زدم، نگفتم کباب؛ از کجای حرفم این برداشت فوق العاده ضعیف رو کردید!
وقتی کسی گرسنه باشه، یه تیکه نون خالی هم سیرش می کنه، سعی می کنه تا حد امکان جلوی خودشو بگیره تا خونه برسه! اما یه باری احساس می کنید که معده داره سوراخ میشه! یه تیکه بیسکویت هم دوای گرسنگی هست!
پس نه اینکه حرف خانم دانشور تأیید نمی شه و کاملاً رد می شه، بلکه مشخص می شه که شما هم به اندازه ی سر سوزنی از تفکرتون استفاده نکردید!
واقعاً متأسفم!

ی زن سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 04:59 ب.ظ

به افکارتون فقط میشه خندید...همین

خوش به سعادت تون!! خنده خوبه!
ولی پیشنهاد می کنم که آناتومی بدن مرد رو هم مطالعه بفرمایید؛ شاید تو خنده هاتون، کمکتون کنه!!
موفق باشید

آزاده سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 04:15 ب.ظ

واقعا جوابیه تو خیلی مسخره است. فرق انسان وحیوان در کنترل غریزه است. واقعابه تمام مردها توهین کرده ایی. در جامعه ایی که آزادی باشه دیگه مردها با دیدن مو های زن ها تحریک نمی شوند. انسان از هر چیزی منع شود به ان حریص تر می شود. در ضمن زن ها وکیل و وصی نمی خواهند خودشون می توانند تصمیم بگیرند. لازم نیست تو با این عقاید مسخره و خرافی خودت براشون تصمیم بگیری..

خوبه که خودت جواب خودت رو می دی!!
اول اینکه با گفتن اینکه زنها وکیل وصی نمی خوان،ثابت کردی که تفاوت بین زن و مرد هست! پس مردها رو مثل جنس زن نبین!!
دوم مردها هم وکیل و وصی نمی خوان! نیازی نیست که فرق بین مرد و حیوان رو تو بگی
سوم تفاوت بین انسان و حیوان کنترل غریزه نیست؛ تفکر و تعقل هست!!
چهارم در جامعه ی آزاد مدنظر شما، اینقدر بی بند و باری دیدن که چشم و دلشون سیر شده! دیگه زن و مرد براشون فرقی نمی کنه که زن با زن و مرد با مرد رابطه دارن و از اون حمایت می کنند!! ازدواج معناش رو در جامعه هاشون از دست داده!!
اما در جامعه ما، خانواده هنوز بنیان جامعه رو تشکیل می ده، مردها هنوز به زن ها به چشم زن نگاه می کنند؛ نه موجود بی ارزش!!
و در آخر: حریص بودن همیشه بد نیست! به شرطی که کنترل شده باشه! مثلاً همین نگاه به زن! چون باعث ازدواج می شه! نه اینکه شوهر شما، پدر شما و یا برادر شما سر از خونه ی یه فاحشه در بیاره!پس حرص کنترل شده، خوب هم هست

مریم پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 09:34 ق.ظ

به نظر من جوابتون اصلا قانع کننده نیست.درسته که مردا غریزه شون بیشتره و به قول شما اناتومی خاص دارن ولی این چیزی که شما دارید میگید مختص به حیواناته چون توانایی کنترل رو ندارن ولی انسان اشرف مخلوقاته قدرت تفکر داره قدرت تصمیم گیری داره حتی اگه ی مرد تحریک بشه باید خودش رو کنترل کنه البته من با حجاب مخالف نیستم ولی با دیدگاه شما در مورد حجاب مخالفم که باعث شده خیلی ها از حجاب فراری بشن ی مرد چه زن با حجاب باشه چه بی حجاب باید خودش رو کنترل کنه چه اذیت بشه چه نشه چون اگه کنترل نکنه یعنی درست مثل حیوانات برخورد کرده . در ضمن مرد بیشتر از این که با اندام زن تحریک بشه با عشوه ونازش تحریک میشه بهتره به جای این که با دخترامون عین ی تیکه گوشت که ترس از بلعیده شدنو داشته باشن برخورد کنیم بهتره یاد بدیم که زیر اون چادر وحجابی که دارن دلبری نکنن مردا اینجوری از راه به در میشن تا با بی حجابی .انقدر امثال شما با این عقاید بسته شون تو جامعه جولون دادن که الان به این روز افتادیم

مریم خانم!
نکته جالبی که در کامنتها جلب توجه می کنه اینه که غالباً خانمها نظر مخالف دادن که اگر غریزه کنترل نشه، عین حیوانات شدیم!
در حالیکه مردان کمتر در این پست نظر دادند! و تا لحظه ی این پاسخ، هیچ مردی پاسخ نداده! چرا؟
چون همه بر این اصولی که من گفتم، اتفاق نظر دارند! مطلبی که من در مرداد 94 نوشتم و الان فروردین 95 هست!
بنابراین، حس نمی کنید که دیدگاه شما خانمها درباره ی مردان اشتباه هست؟
به نظر شما،عشوه گری از زیر چادر، چقدر تاثیر گذار هست؟
شما تا حالا از دید یک مردبه یک زن نگاه کردید؟ اصلاً نگاه مرد رو می شناسید؟
متاسفم که ما ایرانی ها همیشه بجای نگاه تخصصی، خودمون رو مدعی دانش می دونیم و در هر چیزی نظر می دیم!
بهتره بجای اینکه شما (خانمها رو به طور کل عرض می کنم) از دیدگاه مردنسبت به زن حرف بزنید، کاری کنید که مردان، باعث آزارتون نشن! زمانی زنان یه تیکه گوشت می شن که باعث رنجش مردان و زنان با هم بشن! اون هم یه تیکه گوشت بی مصرف! که فقط به درد بازیچه شدن خورده!
برخلاف شما، من عقیده دارم که افکار امثال شما بسته است! چرا که من و امثال من، درباره جنس خودمون نظر می دیم که از خودمون شناخت داریم، اما شما اصرار دارید از جنسی حرف بزنید که هیچ شناختی ندارید؛ و جالب تر اینکه اصرار دارید که مرد رو با زن مقایسه کنید!!! تفکر بسته یعنی این!
و صد البته که این اصرار زنان بیشتر بخاطراینه که آزادی حجاب رو برای خودشون می خوان، و در عملی خودخواهانه قصد دارند که مرد رو منحصر و محصور کنند!

مهناز شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 06:28 ب.ظ

اعتماد به نفستون خیلی بالاست ، در ضمن با این پاسخی که نوشتید خودتون رو رسوا کردید. پاسخ خانم دانشور کاملا منطقی بود، مشکل از شعور و درک پایین مخاطب است و برای بیشعوری درمانی وجود ندارد. انسان فقط دو بخش دارد تفکر و غریزه.!!!!! و قسمت بعدی آناتومی ولی بدن که قادر به فکر کردن نیست آنچه که غریزه را بیدار می کند مغز است نه بدن ، احتمالا مغز شما زیر شرتتان قرار گرفته است. در ضمن انسان از دوقسمت تشکیل نشده احمق تازه به دوران رسیده. میشه بپرسم در کدام خراب شده ای تحصیل کرده ای و مدرک تحصیلیت چیه. مشکل از حماقت مسئولان است که در هر دوقوز آبادی یه دانشگاه تاسیس کرده تا هر چوپونی به دانشگاه برود.نمی خواهم توضیح دهم حیف است علم در اختیار یه مشت گوسفند قرار گیرد. امیدوارم همیشه در جهل باقی بمانید و با همان جهل به قبر سپرده شوید و در روز قیامت به شکل همان جانوری که از آن بیشتر نیستید و لایقش هم نیستید مشحور شوید.

خدا رو شکر با تحصیل کرده ای مثل شما روبر هستیم!!
پیشنهاد می کنم به کلیسا بروید و همان جا کنج عزلت بگیرید و نیازهاتون رو سرکوب کنید!
شما متأسفانه غریزه را با تفکر اشتباه گرفتید!
تفکر می گه که کجا از شهوتت استفاده کنی، نه اینکه سرکوب کنی!
تعصبات غرب زده ی بی تفکر می شه نتجه اش شما!
ادب مربوط به تربیت خانوادگی است و توهین به چوپان و روستایی نشانه ی بی فرهنگ و بی ادبی است که نشأت از تربیت نادرست خانوادگی است
خوشحالم که امثال شما را نمی بینیم!
راستی!
اگر روزی خدای ناکرده به پارتی مختلط رفتید، (که امیدوارم اینگونه نباشید) یادتان باشد که چه کسی صحبت ازغریزه و تفکر می زد!

مهناز شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 06:39 ب.ظ

واقعا متاسفم خدا همچین موجود کثیفی رو با اون قیافه زشتی که ازش شهوت تراوش میکنه رو خلق کرده و بهش اعتماد به نفس بالا مثه احمدی نژاد و نفهمی و بیشعوری یه چوپان که قطعا از اجدادش به ارث برده رو به جان جامعه انداخته همون لیاقتت اینه که در گیلان بمونی شرط میبندم اصالتت روستاییه و پدر و مادرت بیسوادن و خودت هم به زور دیپلم گرفتی یا دیپلم ردی هستی و اگر هم دانشگاه رفتی در دانشگاه دوقوز آباد آزاد شمال رشته پرورش گیاهان دریایی خوندی و احتمالا مادرت بدکاره بوده و پدرت زن باز که نسبت به دنیا همچین نگاه جنسی داری . جونوری مثه تو خوشبختانه مثه یه سوسک فاضلاب که منتظرن جامعه یه جا برینه تا سوسکایی مثه تو غذایی واسه خوردن گیرشون بیاد.

نیاز نبود این همه از خودتن و پدر و مادرتون بگید!
به ما چه مربوطه که مادرتون بدکاره بوده یا نه!!
به هر حال از آشنایی با شما خوشبختم!

انسان شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 12:18 ب.ظ

انقدر انسان نبودی که پس از رفتن آن انسان بزرگوار چنین پاسخ بی شرمانه و البته کاملاً غیر علمی و بی منطق داده ای. ضمناً پاسخ ما یعنی چه؟ پاسخ تو؟ یا پاسخ همه؟
اندکی انسان بودن برای تجربه داشتن انسانیت برای آنهایی که به قول جنابعالی غرایز ایشان بالاست خوب است. فقط اندکی...
کلاه گذاشتن خوبی است که بر سرتان گذاشته اید ازدواج؟ صیغه؟

علم چه کسی؟!
علم شما؟!
کمی تفکرمی کردید، این بهانه های کهنه و پوسیده را به خورد خبق الله نمی دادید
وقتی ازدواج رو کلاه گذاشتن می دونید، باید یادتون بیاد که شما هم حاصل همین ازدواج هستید، وگرنه وجود نداشتید

سبحان جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 12:33 ق.ظ

متاسفم برای مغز پوکت

من هم متأسفم واسه کله پوک و شخصیت نداشته ات

... دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 02:45 ب.ظ

واقعا دارین خودتون رو با انسانی مثل خانوم دانشور مقایسه میکنید؟

خدا نکنه خودمو با الدنگی مثل دانشور مقایسه کنم

دلارام سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 12:34 ب.ظ

پاسخش کاملا منطقیه...ولی متاسفانه کشور ما پرشده از غرب زده ها...که فقط ظاهر غرب رو بررسی میکنن...همه این حرف هاهم که اشتباه باشه..این جوابم که اشتباه باشع...یه چیزو فراموش نکنیم:ما هیییچوقت بهتر از خدا و عاقل تراز اون نیستیم.حجاب هرچقدم از نظر شما بدباشه خدا گفته خوبه..حتما شمایی که میگید بده بهتر از خدا میدونیدو هزاااربارشکرکه جای خدا نیستید...شما حتما خدا رو دوست دارید و میپرستیدش،ولی خب هییچ دوست داشتنی بدون عمل کردن به حرفاش وجودنداره...درضمن اونایی هم که میگن افکار عقب مونده بهتره بدونن همون خدایی که فقط به ظاهرقبولش دارن داخل قرآن گفته قبل اسلام و دوران جاهلیتو عقب موندگی زنا بی حجاب بودن.وهشدارداده که برنگردید به همون دوران دوباره...حالا این که شما میگید حجاب عقب موندگیه واقعا خنده داره که حرف خدا رو ول کنیمو بچسبیم به حرف شما..

مهدی دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 10:08 ب.ظ

من دانشجوی پزشکیمو جواب این خانوم رو کاملااا درست میدونم.خانومایی که واسه راحت کردن وجدان خودتون دلیل میارید،این یه واقعیته.و ساخت بدنه مردها واقعا خیلی باشماخانوما فرق داره.واین خواست خداستو شما بهتراز اون نمیدونید چی به چیه؟اگه این طورنبود هیچوقت یه مرد به یه زن گرایش پیدا نمیکردو به سمتش کشیده نمیشد.ولی شماها با ترز لباس وپوششی که قران گفته مال جاهلو دوره جاهلیته کل جامعه رو خراب کردید...شاید بگید بدنه خودتونه.شاید بگید به خودتون مربوطه.ولی بدونید زندگی خیلییی هارو ازهم پاشیدیدو شما علاوه بر گناه خودتون داخل گناه خیلیا شریک هستید.وقطعاااا یه روزی مرگ سراغتون میادو اونوقته که باید جواب گو نافرمانی خدا باشید....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد