همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

چشم در برابر چشم

شاید جنگ افروزی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، ایده ی جالبی نباشد! اما زمانیکه منافع ملی و حق و حقوق مردم در خطر باشد، شاید بهتر باشد که این اقدامات صورت گیرد!

سالهاست که چند کشور کوچک عربی، به سرکردگی وهابی بزرگ یعنی عربستان سعودی، اقدامات خصمانه ای را علیه منافع کشورمان و ملت بزرگ ایران صورت می دهد که بیان تعدادی از آنها یادآوری تلخی است که برای ما به همراه دارد.

بمب گذاری های متعدد در جنوب شرقی و تسلیح جندالشیطان به سرکردگی ریگی و تشکیل واحدهای قومی و قبیله ای در جنوب غربی کشور و فریاد جدایی خواهی استان خوزستان و تشکیل کشور جعلی الاحواز که باعث بمب گذاریهای مختلفی در همان مناطق شد، تعدادی از جنایات کوچک وهابیون در خاک ما بود. پس از تلاش های ناکام و البته پیگیریهای سربازان گمنام امام زمان(عج) و خنثی کردن این تلاشها، در چند سال گذشته عربستان، به منافع ملی ما در لبنان حمله ور شد و امروز نیز به خط قرمز ما یعنی سوریه! هر چند هنوز خبرهایی از تلاش های نافرجام این دولت وهابی برای تفرقه و ایجاد مشکلات در کشورمان به گوش می رسد.

شاید وقت آن فرارسیده که ما هم مقابله به مثل کنیم تا عربستان در چاهی که خود کنده است، گرفتار گردد! اقداماتی که باعث شود تا سعودیها را وادار به بررسی مشکلات داخلیشان کند. بمب گذاری در شهرهای غیرمذهبی و غیرشیعی و یا تأسیسات زیربنایی می تواند بزرگترین ضربات را به پیکره عربستان وارد کند.

در اینجا دو موضوع مطرح است:

الف- آیا کشتن غیرنظامیان که بیگناه در این ماجرا هستند، می تواند احیای حقوق ما را نماید؟ و اصلاً کشتن غیرنظامیان عملی درست است یا نه؟

در پاسخ می گوییم که تفکر وهابی در مناطقی مهم در عربستان گسترش یافته است! غالب آنها از تفکر اهل تسنن هم جدا شده و با کشتن شیعیان، خود را در بهشت می بینند! بنابراین بدانید که اگر به دست همانها هم بیافتد، کاری غیر بمب گذاری و یا کشتن شیعیان به هر شکل ممکن، در کشوری شیعی نخواهند کرد!

ب- آیا از منظر اسلامی مقابله به مثل می تواند درست باشد؟

آیه شریفه 45سوره مائده بیان می فرماید: «و بر آنها در آن‏، مقرر داشتیم که جان در مقابل جان، و چشم در مقابل چشم، و بینى در برابر بینى، و گوش در مقابل گوش، و دندان در برابر دندان مى‏ باشد؛ و هر زخمى، قصاص دارد؛ و اگر کسى آن را ببخشد(و از قصاص، صرف نظر کند)، کفاره(گناهان) او محسوب مى‏ شود؛ و هر کس به احکامى که خدا نازل کرده حکم نکند، ستمگر است. (45)»

بنابر این آیه شریفه، از این پس وظیفه ای نداریم جز مقابله به مثل! چرا که جوانان و کودکان و زنان بیگناه به دست همین وهابیون به شهادت می رسند و ما آرام و بی صدا نشسته ایم! آن هم در مقابل وهابیتی که خلافت را از آن علی نمی دانند و بر طبق فرموده رسول الله(ص) در روز غدیر، دچار لعن الهی هستند! و ملعونهای الهی، یاران خداوند را که شیعیان علی(ع) هستند، در راه رضای شیطان و در مقابله و محاربه با خداوند متعال به شهادت می رسانند!!

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:59 ب.ظ http://ruhallah-fa.blogsky.com

سلام
با مطلبی با عنوان «امام و تایید گروگانگیری در سفارت آمریکا» به روزم.
خوشحال میشم سر بزنید و نظرتون رو درموردش بگید.
تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد