همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

نیروی انتظامی چه می کند؟!

در هفته ای که گذشت، مأمورین نیروی انتظامی، با گذاشتن ایست بازرسی های متعدد در شهر رشت، همه را اسیر برنامه های نامعلوم خود کرده اند.

ایجاد ترافیک درون و برون شهری، ایجاد ترس و رعب بین مردم عادی و گذری، بالا بردن هزینه ها و اصطلاک خودروهای متوقف شده، هزینه ی ساعتها معطلی (به ازای هر نفر 5دقیقه) و ... از مضرات این طرح های بدون برنامه و بدون دلیل است!

هدف از اجرای این طرح ها چیست؟ و چرا باید بدون مجوزهای لازم و فقط با یک بخشنامه ساده اجرا شود؟!

این سؤالی است که ذهن را درگیر خواهد کرد!

اول آنکه این طرحها، با یک بخشنامه از سوی مقامات بالای نیروی انتظامی آغاز می شود. در حالیکه بخشنامه ها، قابلیت اجرا برای عموم ندارند و همگان به این موضوع اشراف دارند! وقتی قرار باشد که چنین مواردی طرح هایی اجرا گردد، یا باید با مجوز وزارت کشور با اعلام دلیل باشد و یا اینکه یکی از قضات با اعلام دلیل مجوز چنین کاری را صادر نماید.

اینکه نیروی انتظامی، خودسر با صرف هزینه های بیشمار، دست به چنین اعمالی بزند، در حالیکه همه از خدمات این نیرو آگاه هستند، جای سؤال برای شهروندان به جا خواهد گذاشت!!

البته احتمال اینکه نیروی انتظامی، چنین مجوزی را داشته باشد، دور از ذهن نیست! منتها، اینکه بدون خبر و آگاهی دست به چنین اعمالی زده شود، توهینی است به شعور شهروندان!


فارغ از این مسایل، انجام چنین مانورهایی در این برهه زمانی که نزدیک دو انتخابات مهم شوراها و ریاست جمهوری می شویم، خود به تنهایی جای سؤال است!

اگر اجرای این طرحها و مانورها، برای آن است که پیامی باشد برای فتنه گران و آشوبگران تا همچون پس از انتخابات 88 وارد عرصه نشوند، باید گفت که نیروی انتظامی و مأمورین امنیتی، آدرس را اشتباه آمده اند! مردم عادی بارها و بارها ثابت کرده اند که پشت نظام ایستاده اند. به ولایت فقیه و آرمانهای اسلام و انقلاب پشت نخواهند کرد. بهتر آن است که به جای اجرای این برنامه های بی مصرف که جز آزار و اذیت عامه مردم چیزی در بر ندارد، و در عوض فتنه گران را آماده می کند که در محلهای مناسب و به دور از دسترس ایستها و بازرسی ها قرار گیرند، به دنبال شاخه ها و برگهای فتنه گران و منحرفین بچرخند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد