همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

تلویزیون-اسلام-مردم

چند روز پیش با یکی از دوستان در مورد پخش برنامه های مذهبی از تلویزیون صحبت می کردم! به نکته ای قابل توجه برخورد کردم! جمله ای که بارها به آن اشاره و متأسفانه غلط مصطلح در میان مردم شده است. این طرز تفکر اشتباه چنین است:

«از بس که تلویزیون، برنامه های مذهبی پخش کرده، مردم از مذهب زده شده اند»!!!!!!

جالب است! چون تلویزیون، برنامه های مذهبی پخش کرده و یا دولت به مذهب اشاره کرده، مردم از مذهب زده شده اند!! اما اگر رسانه ها به مطالبی همچون سکس، فشن (مد روز) و یا رابطه ی دختر و پسر اشاره کند، هیچ کس زده نمی شود! چرا؟

اشاره به این نکته قابل توجه است که ما به مذهب به عنوان یک وسیله زاید نگاه می کنیم! چیزی که در برخی مواقع جلوی دست و پایمان را می گیرد! - که در این مورد در پستهای دیگر صحبت خواهیم کرد- چرا که در برخی مواقع به مسایلی که حتی از نظر اخلاقی صحیح نیست، اما ظاهرا خوشگذرانی است، به دیده ی نیک می نگریم.

جالب اینجاست که دیدن برخی از اعمال واجب در تلویزیون برای برخی دین زدگی به همراه دارد! اما توجه نمی شود که اعمالی همچون نماز حکم غذا را برای روح دارند! تعجب می کنم که چگونه است کسی که با دیدن خواندن نماز یک انسان و یا داشتن چادر یک زن مسلمان، از دین زده می شود، چرا با دیدن خوردن وعده غدای روزانه، مثل ناهار یا شام، از خوردن وعده غذایی زده نمی شود. اگر ناهار غذای جسم است، باید درک کرد که نماز یا حجاب و یا هر چیزی مذهبی دیگر، حکم غذای روح را دارد.

شاید برایمان قابل توجه باشد که نماز برای روحیه انسان فواید بسیار دارد؛ به این مقاله توجه کنید:

نتیجه جالب تحقیقات یک دانشمند امریکایی در مورد نماز

فکر کنم با توجه به مقاله هر چند کوتاه که معرفی شد، اکنون راحت تر می توانید آنچه را بیان کردم، درک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد