همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

چند کلام اقتصادی با همه1

هدفمندی یارانه ها، طرحی بود که هم دل شیر می خواست و هم برنامه ریزی صحیح!

دل شیر را که الحمدالله دولت فخیمه داشتند، منتها مثل اینکه برنامه ریزی صحیحی انجام نشد!! چرا که قیمتها پس از گذشت بیش از 6ماه،‌ همچنان سیر صعودی خود را طی می کند و تنها قشر آسیب پذیر جامعه است که هنوز نتوانسته خود را در این میان بازیابد!

واریزی مبلغ یارانه ها، به حسابهای شخصی، همچنان دچار اشکالات مختلفی است، به طوری که هنوز عده ای نتوانسته اند به رغم ثبت نام جهت دریافت مبلغ یارانه ها، مبالغ خود را دریافت نمایند.

اما این اشکالات به طور قطع به یقین تا مدتی دیگر رفع خواهد شد، اما مشکلی به جا خواهد ماند که از ابتدا وجود داشته است و هنوز نیز پابرجاست!

این که مبالغ یارانه ها به حساب افراد یا سرپرست خانوار واریز شود، کاری صحیح است، اما موضوع اینجاست که خانواری که سرپرستشان معتاد است و یا افراد معتاد، در این برنامه ریزی چه جایگاهی دارند؟ مسلم بدانید که با افراد معمولی و قشر زحمت کش جامعه برابر دانسته شده اند! و مشکل نیز همین جاست!!

به خوبی می دانیم که این مبالغ واریزی، جهت استفاده بهینه در مصرف سرانه آب و برق و گاز  و بطور کل سوخت می باشد. اما یک معتاد را فرض کنید که برای رفع مشکل خماریش، پول بی زبان را به جیب توزیع کنندگان مواد مخدر واریز کند! کسی که تا همین دیروز از خماری و بی موادی در حال مرگ بود!! اکنون با استفاده از سرمایه ملی، به سودرسانی به فروشندگان مواد مخدر و خروج ارز از کشور کمک می کند!

همیشه گفته ایم که انتقاد به همراه پیشنهاد؛ اما واقعیت این است که این بار ما هیچ پیشنهادی نداریم!! مشکل را خود دولت به هر طریقی که می داند، باید حل نماید.

البته در برخی جاها گفته اند که خانواده ها مسئولین را مطلع کنند!!! اما سؤال اینجاست که خانواده ای که از فرد معتاد می هراسند، و یا در برخی از مواقع اصلاً می خواهند با دادن مبلغی، برای ساعتی از شرشان خلاص شوند، آیا می توان به آنها اعتماد کرد؟!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد