همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور
همنوایی

همنوایی

وبلاگ شخصی رضا بلبل پور

باز هم ماهواره

این سریال ماهواره و ماهواره گیری و ممنوعیت ماهواره هم برای خودش عالمی دارد!!!

قدیمی ترها به یاد دارند که تقریباً از اوایل دهه هفتاد شمسی بود که جنگ نرم، به بُعد فضا کشیده شد و پای ماهواره ها به خانه های ایرانی باز شد. پس از مدتی و در 23بهمن 1373، قانون ممنوعیت ماهواره در مجلس به تصویب رسید و دستور جمع آوری تجهیزات ماهواره صادر شد.

این قانون به طور جسته و گریخته، اجرا می شد. مدتی مأموران نیروی انتظامی، اقدام به جمع آوری می کردند و مدتی هم این قانون را رها می کردند. تا اینکه در مرداد 1385، این قانون شامل اصلاحیه ای شد.

اما آرام آرام، این قانون به فراموشی سپرده شد. چرا که مسئولان به دنبال کارهای زیربنایی بودند و دیگر کسی زیاد به ماهواره توجه نداشت. جماعت هم که روزها به کار خودشان سرگرم بودند و شبها اگر وقتی می شد، پای تلویزیون، یا برنامه های صدا و سیما را تماشا می کردند و یا کمی ماهواره نگاه می کردند، اما اکثریت با بدنی خسته به خواب می رفتند.

فتوایی شجاعانه از مقام معظم رهبری، در 20آبان 1388 (سایت فرهیختگان را نتوانستم باز کنم و از طریق cach یا به قول خودمان، صفحه ذخیره به متن استفتاء دست یافتم و همچنین در این لینک هم می توانید متن استفتا را مشاهده کنید)، نظر مبارکشان را از دیدگاه فقهی اعلام کردند و آن را از نظر اسلامی در استفاده های حلال، حلال و در استفاده های حرام، حرام اعلام کردند. بدین ترتیب بود که برخی نمایندگان مجلس نیز اعلام کردند چنانچه بحثی درباره ماهواره در مجلس صورت گرفت، حتماً آن را لحاظ خواهند کرد. 

فتنه عجیب 88 هم نتوانست، مأموران نیروی انتظامی را وادار به  جمع آوری تجهیزات ماهواره کند. بنابراین بهترین راه حل، ارسال پارازیت بر روی برخی شبکه های فتنه انگیز بود.

شاید کمتر ایرانی تصور می کرد که پس از این موضوع باز هم قانون خاک خورده جمع آوری تجهیزات ماهواره اجرا خواهد شد. بخصوص آنکه، صدا و سیما هم شبکه های تلویزیونی را دیجیتالی کرده و پس از عرضه گیرنده های مختلف دیجیتالی،  اولین شبکه کاملاً دیجیتالی بنام «شبکه مستند»  را راه اندازی نمود؛ تا از این طریق هزینه های افتتاح شبکه های تلویزیونی را پایین آورده و راحتتر شبکه های جدید را در اختیار مردم قرار دهد. بخصوص آنکه افتتاح و راه اندازی بیش از 15شبکه تلویزیونی از جمله «شبکه ورزش» و «شبکه فیلم و سریال» نیز در حال بررسی است.

اما به ناگاه همه چیز دوباره رنگ عوض کرد!!!

24بهمن 1389 بود که جهان نیوز خبر داد: خیز جدید مجلس برای کنترل ماهواره ها

و پس از آن بود که خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در 19اردیبهشت 1390 خبر از تحرک دوباره نیروی انتظامی برای جمع آوری تجهیزات ماهواره دادند.

سردار روزبهانی، در این گزارش، به نکته ای عجیب اشاره کرد و آن این بود که جمع آوری تجهیزات ماهواره خواست مردم است!!!!

اکنون سؤال از سردار روزبهانی عزیز این است که: این مردم که می فرمایید درخواست جمع آوری تجهیزات ماهواره را داشتند، چند درصدند؟ چون تا آنجا که آمار رسمی و غیررسمی نشان می دهد، بیش از 80درصد خانه های ایرانی، دارای دیش و ریسیور و ال ان بی (LNB) هستند!!!! آیا منظورتان از مردم، همین 80درصد است، یا آن 20درصدی که روستاییان را نیز که غالبا دسترسی به ماهواره و همچنین روی گُل شما ندارند، شامل می شود؟!!!

از سویی پنجشنبه 22اردیبهشت 1390، روزنامه مردمسالاری، خبری را چاپ نمود بدین مضمون:

صبح سه شنبه ماموران نیروی انتظامی در گروهی ویژه و ضربتی بشقاب های ماهواره برخی  بلوک های شهرک اکباتان  را جمع آوری کردند.
ماموران بخش امنیت اخلاقی نیروی انتظامی با استفاده از کابل و تجهیزات مجهز تکاوری بشقاب های ماهواره مستقر در دیوار آپارتمان های این شهرک را جمع آوری کردند.
بر اساس گزارش شاهدان عینی ماموران نیروی انتظامی در چند مورد اقدام به ورود به منازل کرده اند.

به نظر شما، نیروی انتظامی، چند درصد از این تجهیزات را می تواند، جمع آوری کند و چه زمانی، دوباره این قانون، در بایگانی موقت، به فراموشی سپرده خواهد شد؟

در این باره باز هم همکلام خواهیم شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:51 ب.ظ

با سلام
لطفا آمار غلطتان را انتشار ندهید!
ازکجا می‌فرمائید 80درصد ماهواره و تجهیزات دسترسی به شبکه های ماهواره ای را دارند؟!
ما که خیلی بد بینامه نگاه میکنیم روی پشتبام خانه خودمان و تا چند کیلومتر آنورتر را هم آمارش را داریم و در رسانه‌های بیطرف بررسی کردیم به آمار جالب شما نرسیدیم!
شما قسمت ابتدای سخنان رهبری عزیز را آورده اید و انتهای آن را نه ایشان میفرمایند جایز نیست به فلان دلیل و در انتها هم به صراحت می‌فرمایند عمل به قانون کنید. شما احتمالا از آن دسته از افرادی نیستید که آب به آسیاب دشمن میریزید.
(...ولی چون این وسیله برای کسی که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه های حرام را کاملا فراهم می کند و گاهی نگهداری آن مفاسد دیگری را نیز در بر دارد، خرید و نگهداری آن جایز نیست مگر برای کسی که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمی کند و بر تهیه و نگهداری آن در خانه اش مفسده ای هم مترتب نمی شود. لکن اگر قانونی در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد.)

در صورت ادامه این نظرات شخصی غیر مستند و بی اساس، بنده مطمئن می‌شوم که از همان آب به آسیاب ریزهای زرنگ هستید که البته این از برخی متون و مخصوصا لوگوی شما نمایان‌تر می‌شود.
منتظر دلیل قانع کننده شما هستم

قیمت سنگ مصنوعی پنج‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 01:06 ب.ظ http://www.nanosil.co

سلام.ممنون بابت مطالب خوبتون.وب خیلی خوبی دارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد